*** Adelaide - Esparans *** - Reisverslag uit Esparreguera, Spanje van nikki alphen - WaarBenJij.nu *** Adelaide - Esparans *** - Reisverslag uit Esparreguera, Spanje van nikki alphen - WaarBenJij.nu

*** Adelaide - Esparans ***

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg nikki

10 April 2016 | Spanje, Esparreguera

Het koala houden was ut hoogtepunt van vorige week en tevens de laatste.
Op diezelfde dag zette we onze bijrijder af in Adelaide en haalde we een nieuwe passengier op van ut vliegveld. Hij zou tot het einde blijven (perth).

We besloten drie dagen bij Adelaide te blijven. Om de stad te verkennen en wat rust te pakken..
Dus parkeerde we onze wagen op een mooie camping buiten Adelaide. Die trouwens bij ut strand lag en namen een dagje lkker rust. Wel hadden we die dag onze solar douche getest. Dat is een soort van zwarte zak die je vult met water  en in de zon hangt. Tadaa, een warme douche! In de avond kijken naar een prachtige zonsondergang vanaf ut strand. Wat wil je nog meer?

De tweede dag in Adelaide brachten we door in ut centrum. We hadden namelijk nog allerlei spullen nodig en hadden wel zin om rond te snuffelen.  Die nacht sliepen we voor ut eerst echt langs een snelweg. Dit was een gehele nieuwe ervaring. Aangezien dit best wel met wat geluid gaat (die vrachtwagens dan ;) ).
De derde en laatste dag was erg speciaal. Om de reden dat we met dolfijnen gingen zwemmen. Wilde dolfijnen welteverstaan. Dus ging we s'ochtendsvroeg op pad richtig de boot. Eenmaal op de boot gingen we op zoek naar de dolfijnen. Het enige was dat de dolfijnen naar jouw toe moest komen. Dan mocht je ut water in en hield je goed vast aan een touw in ut water. Dan was ut wachten op de dolfijnen

Pas de laatste twee keren dat we ut water in gingen hadden we geluk. Ze kwamen heel dichtbij en je kon ze horen praten onderwater. Je zag ze niet onderwater maar je kon de rugvin zien van nog geen meter afstand. Het was echt een wow momentje. En ze bleven ook echt rond jz zwemmen. Prachtig was ut!! Alleen heb ik er geen foto's van. Aangezien het vasthouden aan een touw mijn prioriteit was ;). Ze hadden wel een mooie foto waarop ik met een snorkel en duikbril in ut water lag maar die was niet echt charmant.

Hierna begon de tocht richting Esparans. Dit is het meest verlate stuk van onze reis waarin we drie dagen gwoon moeten doorcrossen.
Dus reden we richting het niemansland en overnachtte we in een dorp met 10 personen. Daarmee is Moerdijk een grote stad!

De volgende dag waren we van plan om te douchen bij het nabijgelegen hotel, alleen ging tie pas om 11:00 uur open. Dat was een domper maar douchen moesten we toch. :)
De rest van de dag crosste we door richting de grens met Western Australia.
Die we pas op vrijdag bereikte!
Maar daarvoor gingen we nog iets van 50 km over een grind road. Ook verdwaalde we even en kwamen we uit bij een mijn! Het mooiste van deze dag is da t we meerdere emoes zagen rennen door ut veld. Ook stonden er 2 emoes op de weg, helaas renden ze weg.
We overnachte in het dorpje Kimba. Wat echt deed denken aan de Lionking ;).

Donderdag was ut weer veel rijden. Ook kwamen we nu in een soort woestijn landschap langs de kust. Met nieuwe waarschuwingsborden voor wilde dieren. We kwamen namelijk in een gebied met dromedarissen/kamelen. Wel gaaf!! Australie heeft namelijk de grootste populatie in ut wild. :) helaas geen gezien :(. Vrijdag bereikte we de dus de grens en kwamen we in een soort berglandschap terecht. Dat leverde weer mooie foto's op. Ook kwamen we bij de langste rechte weg van Australie!! Dat is een hele saaie weg... dat kan ik je wel vertellen. Na deze weg kwamen we op onze camping plek aan. Pal naast de weg en volop in een soort bos met goudkleurige bomen en overal rood/oranje gekleurde rotsen. Supermooi! Heb er een paar meegenomen ;).

de volgende ochtend pakte we snel onze spullen want we waren bijna bij Esparance. In Esparance besloten we gescheiden verder te gaan. Ik boekte een hostel en ging ut dorp bekijken. Later op dag ontmoette ik een paar gasten. het was super gezellig en gingen hierna op stap . Maar eerst kebab!
Zondag was een rustig dagje waarop ik voornamelijk aan ut plannen was voor de komende twee weken. Eerst stap ik morguh op de bus..

  • 17 Mei 2016 - 15:19

    Kelly:

    Hee Nikki,

    Erg leuk om jouw reisverslagen te lezen!
    Ik wordt er zelfs een beetje jaloers op. Zo te horen heb je het daar erg naar je zin!
    Alleen ik mis je wel hoor.!

    Ik wens je nog heel heel heel veel reisplezier!

    Groetjes Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Esparreguera

nikki

Hallootjes, Ik ben nikki en dit zijn mijn verslagen van de reizen die ik ga maken. :)

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 1967

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 04 Augustus 2016

Australie / Nieuw Zeeland reis

Landen bezocht: