** Great ocean road and The Grampians** - Reisverslag uit Adelaide, Australië van nikki alphen - WaarBenJij.nu ** Great ocean road and The Grampians** - Reisverslag uit Adelaide, Australië van nikki alphen - WaarBenJij.nu

** Great ocean road and The Grampians**

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg nikki

06 April 2016 | Australië, Adelaide

Zo nadat onze ferry aankwam op het vasteland, karde we snel richting ut centrum van Melbourne. Daar pikte we een reisgenoot op voor een weekje.

Met z n drieën gingen we op pad richting het beginpunt van the great ocean road. Deze weg is 200 km (ongeveer) en loopt pal langs de oceaan. Dit was adembenemend maar ook super druk. Er waren heel veel toeristen.
Dat was niet het enige, ook was de weg erg bochtig.
Maar na elke bocht kwam er weer een adembenemend uitzicht. En ik kon niet stoppen met fotos maken.

Alleen crosste we deze weg in anderhalve dag al door. En besloten we om een toertochtje te maken door Grampians. Dit is een natuurgebied met allerlei bergen.
Daar aangekomen gingen we op zoek naar uitkijkpunten. Die zouden erg spectaculair zijn. Daar was niks over gelogen. We konden mooi uitkijken over de Grampians.
Die avond gingen we op zoek naar een gratis camping maar nadat uiteindelijk gevonden te hebben, bleek  die al jaren dicht te zijn (bush brand). Dus toen moesten we in de schemering rijden naar een andere camping. Alleen in de schemering worden alle wilde dieren wakker waaronder kangaroes. Die kwamen dus in grote getale de weg oversteken. Super gaaf maar wel eng.

De tweede dag in Grampians. Gingen we een stuk wandelen de berg op. Het zou een uurtje zijn, maar uiteindelijk deden we er tweenhalf uur over om uiteindelijk de top te bereiken. En toen moesten
We nog terug. Het uitzicht was echt mooi. Je stond op een soort rots als uitsteekel waardoor je kon uitkijken over  de gehele vallei.

Onze laatste dag in de Grampians gingen we naar een grotschildering. Het zo erg indrukwekkend zijn.  Uiteindelijk was ut een tekening van drie poppetjes in een rotswand. Maar wel apart om te zien.
Na dit wonderlijke schouwspel zijn we terug gereden naar de great ocean road voor ut laatste stukje en om verder langs de kust te trekken richting Adelaide.
Dat was vooral  veel km's maken. Alleen bij de grens was ut even een aparte situatie omdat South Australie de enige fruitvliegvrije staat is. En om die reden mag je geen groente/fruit en zaaigoed meenemen. We verwachten een superstrenge controle maar het enige wat er stond was een afvalbak.
Bijzondere was het blauwe meer in een krater die we een uurtje later tegenkwamen.

Maar het hoogtepunt van de week was toch wel het koala vasthouden. :)
Dit heb ik gedaan in een wildlife park. Het was zo'n schatje en zo bijzonder.
Een andere hoogtepunt was hahah een eendenaanval. Deze specifieke eend wilde graag wat eten van mij en dat kreeg ie niet. Om die reden begon ie te pikken... gelukkig deed ut geen pijn en ben ik hard weggelopen. ;)

Het koala houden was ut hoogtepunt van vorige week en tevens de laatste. :(